ŞENÇAM KÖFTECİSİ / ANKARA

Ankara bayram ziyaretimizde bir lezzet turu yapalım dedik, dedik ki blogda Ankara ile ilgili bir yer olsun. Hatta olacak diye de bayağı heyecan yaptık. Köfte diye karar kılınca bütün oklar bize Şençam Köftecisini gösterdi kararımızın sonunda. Sebep ; ulaşım rahatmış, park sıkıntısı olmazmış, çocuklar rahat edermiş vs.vs.
Arkadaşlarımızla AnkaMall da buluştuk, ben sittin sene AVM food courtlarında yemek yemeyi sevmediğim ve yiyenleri de pek anlamadığım için (özellikle ziyaretim başka şehirlere veya pek fırsat bulamadığım yerlere ise) kurduğum muazzam baskı ile dışarıda yiyelim gazını verdim millete ve Şençam A.O.Ç şubesine gittik.
Gerçekten böyle mantar gibi her yerde bittiğini ve sürekli şube açmaya başladığını, hızını alıp gittiğini bilseydim Şençamın gerçekten gitmezdim. Bloglarda, yazılarda ve yorumlarda gördüm ki Ankaranın en iyi köftesi olduğu hemen hemen ortak fikir. Bende diyorum ki -Vah! O zaman Ankaralının haline!
Şençam köfte tahminimce zamanında çok iyi iltifatlar, övgüler almış ,bolca takdirler kazanmış. İlk dükkanın namı, şöhreti, lezzeti son dönemde volümlü üretime geçişte bozulmuş. Köfteler kocaman özel köfte üretim tesislerinde belkide makinalarda yapılır olmuş. Köfteler usta elinden çıkmış ve makinalara teslim edilmiş. Fotokopi çeker gibi köfte üretimine geçilmiş. Tüm şubelere tek bir yerden dağıtım falan başlamış ve işte o zaman işin büyüsü gitmiş.
Artık Şençam köfte fabrikasyon köfte anlayacağınız.
Yine aynı kaçış yolu cümlesi ile yazımı noktalayacağım, kendi kararınızı siz verin diyeceğim. Ama gerçekten elden birşey gelmiyor, büyük çoğunlukla bir mekan hakkında ters bir fikre düşünce  kendimden şüphe ediyorum.
Etiketler hep öyle yapıştırılmış Şençam için ;
-Bilmem kaç yıllık köfteci,
-Burası tartışmasız bir numara,
-Bilmem …. yıllık,
-Yok yeni kuşak işletiyor,
-Böyle köfte göremezsiniz,
-Hafta da 3 kere giderim daha iyisini yemedim, vs bir ton yazı ve övgü duyuyor ve okuyorsunuz, sonra mekana bir gidiyorsunuz…
Ne oluyor yaaa ?? durumu ortaya çıkıyor.
Bende var bir madilik galiba diyor insan .’İstisnasız Ankara’daki en iyi köfte’ diye 40’dan fazla yazı ve yorum gördüm Şençam hakkında, inanılmaz gerçekten.
Ankara’nın en iyi köftesi olduğunu düşünenlere önerim şudur; donmuş ve özellikli bir dünya köfte var marketlerde, gidip alın evinizde yapın. En azından Ankara’nın en iyi köfteleri sizin elinizden çıkmış olur.
Gittiğim yerlere karalama yapmak niyetinde asla olmadım, gidip gördüklerimizi ve tecrübemizi aktarıyorum hep, birçok kişinin oraya bayıldığını da biliyorum. Son söz yine sizin olacak aslında, biz tecrübemizi, yorumlarımızı paylaşalım, siz de bir gidip bakın. Ama Ankara’nın en iyi köftecisine gitmeyeceğiniz kesin.

 the fan of tasty foods diyor ki;
* Web sitesinden size yakın bir şubesine gidebilirsiniz. Ankara’da AVM’lerin yemek katlarında bile varmış artık.
* Biz özellikli olan Şençam Köfte yedik.1,5 porsiyon sayısı ve tabağı çok iyidi, ama köfteler kuru sıkı, tatsız, baharatı ağır, içi kırmızıydı. Hiç beğenmedik.
* Eşim sabaha kadar “midem yanıyor” diye söylendi durdu.

* Porsiyonu bol, fiyatı ise inanılmaz uygun dendiği kadar uygun değildi.
* A.O.Ç şubesinde ayrıca civardaki kokoreç furyasına uymuş ve köfteden hariç kokoreç ve paket servisin olduğu bir fast food kısmı da mevcut.

* Yaz için açık alanı da mevcut.
* İkram olarak servis edilen domates ve biber rende turşusu güzeldi.

* İkram turşu aslında tam kızarmış ekmek banmalıktı ama malesef mekanda sadece bazlama servis ediliyor,
* Kutu kolalar inanılmaz güzel soğutulmuş, her mekanda böyle gelse keşke,
* Yoğurtlu kosava köftesi denenebilir.

Fotolar;
the fan of tasty foods 2010
Ankara

İletişim ;
Atatürk Orman Çiftliği
No:11/C-D
Ankara
Tel : 0.312.211 10 00

Web site ;
http://www.sencam.com.tr/

